فیلم قمه‌کشی در بیمارستان دلفان لرستان | قمه‌کش‌ها شبانه دستگیر شدند واژگونی آمبولانس خصوصی در یزد یک کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ پنج توصیه برای گفتگو با همسر پرتوقع زندگی با روبان‌های رنگی پاک کردن لکه شیر از روی فرش | برای رفع بوی بد شیر از روی فرش چه کنیم؟ چگونه توت را خشک کنیم که سیاه نشود ؟ | ۴ روش خشک کردن توت سفید در خانه تقویت ۷ عضو بدن با بوییدن گل سرخ علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی و رفع آن چگونه مصرف برق لباسشویی و اتو را کم کنیم؟ اهدای ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر | نرخ باروری ثابت مانده است بارش باران شهر‌های خراسان رضوی را فراگرفت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند خواص شگفت انگیز روغن دنبه برای پوست | جوانسازی پوست با این روغن پرخاصیت ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو ضرری که نوشیدن قهوه با معده خالی برای سلامتی دارد چرا غذا‌های کودکان باید حاوی پروتئین باشد؟ یک‌سوم ایرانی‌‌ها فشارخون بالا دارند | ارتباط ازدواج‌‌های فامیلی با فشارخون بالا پژوهشگران مشهدی اسپری ضد تعریق گیاهی تولید کردند
سرخط خبرها

سازمان غذا و دارو: از دست‌فروش‌ها لوازم آرایشی نخرید

  • کد خبر: ۲۱۳۸۶۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
سازمان غذا و دارو: از دست‌فروش‌ها لوازم آرایشی نخرید
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌گردد، توجه داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود آل‌بویه مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرده است که از دست فروش‌ها و زیرپله‌ای‌ها لوازم آرایشی خریداری نشود.

به گفته وی، محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استاندارد‌های کیفی در آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی گفت: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می‌گردد، ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می‌رود تضمین سلامت محصولات به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده‌ها از استاندارد‌های کیفی لازم برخوردار باشد و دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آن‌ها وجود داشته باشد.

 به گفته آل بویه، نیاز است در خصوص روش‌های متعارف و صحیح استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم زنان بویژه جوانان را هم در برمی‌گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود.

او با بیان اینکه آسان‌ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آن‌ها فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها است تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.

به گفته موسی احمدزاده - رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران - میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی را ۲.۱ میلیارد دلار است و تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشور‌های خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه یافتگی اتفاق خوبی است؛ چرا که خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->